ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

دکوراسیون آشپزخانه بدون اپن

وقتی صحبت از چیدمان آشپزخانه می‌شود، توسعه دهندگان املاک، صاحبان خانه، معماران و طراحان دو گزینه اصلی دارند: آشپزخانه با اپن یا آشپزخانه بدون اپن.

از کجا شروع کنید و چه چیزهایی را در مراحل طراحی مانند منطقه بندی در نظر بگیرید، تا ایده های دکوری که به شما نشان می دهد چقدر طرح باز می تواند زیبا باشد، به علاوه نکات کاربردی در مورد بودجه بندی و به کارگیری افراد مناسب برای این کار. ما همه چیز را به شما خواهیم گفت…

مزایا و معایب هر نوع آشپزخانه چیست؟

قبل از اینکه شروع به ایجاد فضای داخلی رویایی خود کنید، لحظه ای را در نظر بگیرید که چگونه از آن استفاده خواهید کرد. یک چیدمان با پلان مناسب می تواند فاکتور شگفت انگیزی را به خانه شما اضافه کند، اما به یاد داشته باشید که این فضا باید برای شما و سبک زندگی شما نیز مناسب باشد. نیازهای اصلی خود را درک کنید و به این فکر کنید که چند نفر از هر فضا و برای چه هدفی استفاده خواهند کرد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آشپزخانه بسته و اپن و بدون اپن پرداخته ایم.

آشپزخانه باز چیست؟

در طراحی داخلی، آشپزخانه اپن یا آشپزخانه اپن مفهوم آشپزخانه ای است بدون دیوارهایی که آن را از بقیه خانه جدا می کند. یک نقشه آشپزخانه اوپن ممکن است به اتاق ناهار خوری خانه، اتاق نشیمن، اتاق خانواده یا سایر فضای نشیمن گسترش یابد و یک اتاق عالی ایجاد کند. بسیاری از آشپزخانه های مدرن دارای یک نقشه باز هستند، با حداقل تمایز بین منطقه آشپزخانه و هر قسمت نشیمن در همان قسمت. این نوع آشپزخانه ها در ساخت خانه های جدید محبوب هستند. آنها همچنین گزینه های محبوب زمانی هستند که صاحبان خانه تصمیم می گیرند آشپزخانه موجود را بازسازی کنند.

4 مزیت آشپزخانه باز

چیدمان آشپزخانه اوپن به دلیل ویژگی‌های مثبت بسیاری که دارد، صاحبان خانه و طراحان حرفه‌ای آشپزخانه را به یک اندازه جذب کرده است.

  1. جریان هوا و نور طبیعی‌: اگر برای طراحی خانه که جریان هوا، تداوم و نور را در اولویت قرار می دهد ارزش قائل هستید، از فضای آشپزخانه باز که به اتاق های مجاور راه می یابد و ورود حداکثر نور طبیعی را امکان پذیر می کند، قدردانی خواهید کرد.
  2. استفاده کارآمد از فضا‌: با برداشتن دیوارها، طرح آشپزخانه اوپن می تواند فضای کوچک را بزرگتر نشان دهد. طراحی آشپزخانه اوپن همچنین می تواند فضایی را برای جزیره آشپزخانه ایجاد کند که می توانید از آن برای تهیه غذا یا به عنوان یک فضای ناهار خوری غیررسمی استفاده کنید.
  3. یک منطقه گردهمایی عالی‌: برخی از آشپزخانه‌های با چیدمان باز دارای میزهای مرمری بلند با صندلی‌های بار هستند که مهمانان می‌توانند هنگام تهیه غذا بنشینند و گپ بزنند. برخی از آنها قسمت غذاخوری مخصوص به خود را برای وعده های غذایی بداهه دارند. حس عمومی غیر رسمی بودن کمک می کند تا آشپزخانه های باز به قلب خانه تبدیل شوند.
  4. طراحی کلی یکپارچه : آشپزخانه های باز فضای نشیمن خانه را گسترش می دهند و مکانی را برای اضافه کردن طراحی‌های که مکمل بقیه خانه است به شما می دهند. به جای چراغ های سقفی، چراغ های آویز یا حتی لوستر اضافه کنید تا از فضای باز استفاده کنید. شما می توانید کف را از یک آشپزخانه اوپن به اتاق نشیمن یا اتاق غذاخوری مجاور گسترش دهید.

آشپزخانه اپن3 جنبه منفی یک آشپزخانه باز

در حالی که آشپزخانه های اوپن چیزهای زیادی برای توصیه به آن ها دارند، معایب خاصی نیز دارند.

  1. نیاز بیشتر به مرتب بودن: یک آشپزخانه نامرتب از قسمت های دیگر خانه قابل مشاهده است و ممکن است اتاق های مجاور را در اثر نامرتب بودن آشفته کند. اگر نمی خواهید فشار مداومی را برای تمیز نگه داشتن کانترها و دور نگه داشتن ظروف از سینک احساس کنید، یک آشپزخانه اوپن ممکن است برای شما مناسب نباشد.
  2. فضای ذخیره سازی کمتر : با وجود اینکه معمولاً فضای پیشخوان بیشتری را ارائه می دهند، آشپزخانه های اپن معمولاً کابینت های کمتری نسبت به آشپزخانه های بسته دارند. اگر ظروف یا وسایل آشپزخانه زیادی برای نگهداری دارید، آشپزخانه اوپن ممکن است مناسب نباشد. حداقل ممکن است لازم باشد در مورد راه حل های ذخیره سازی وسایل خود خلاق باشید.
  3. انتخاب‌ها باید با دقت انجام شود: در آشپزخانه‌های سبک باز، لوازم خانگی، کابینت، چراغ‌ها و رنگ‌های رنگ شما از قسمت‌های دیگر خانه قابل مشاهده است، به این معنی که باید آنها را با دقت انتخاب کنید. قبل از شروع یک بازسازی آشپزخانه باز، ممکن است بخواهید از یک طراح داخلی کمک بگیرید تا مطمئن شوید که ایده های آشپزخانه شما با بقیه خانه شما مطابقت دارد.

آشپزخانه بسته چیست؟

آشپزخانه بسته، فضای آشپزخانه‌ای است که از بقیه خانه با یک تا دو در بسته خواهد شد. آشپزخانه های باریکی به نام آشپزخانه گالی در آپارتمان های کوچک نیویورک و در خانه های ردیف قدیمی به صورت استاندارد وجود دارد. بیشتر آشپزخانه های آماده رستوران دارای پلان بسته هستند. برخی از خانه‌های ییلاقی کالیفرنیا از آشپزخانه‌های گوشه‌ای استفاده می‌کنند که اتاق‌هایی نیمه بسته هستند که با این وجود دیوارهای محکمی دارند.

4 مزیت آشپزخانه بسته

وقتی صحبت از آشپزخانه های باز در مقابل آشپزخانه های بسته می شود، بسیاری از سرآشپزهای متعهد خانه چیدمان آشپزخانه بسته را انتخاب می کنند.

  1. حریم خصوصی : آشپزهای جدی از آشپزخانه‌های بسته سود می برند، جایی که می توانند از مزاحمت سایر قسمت های خانه جلوگیری کند. یک آشپزخانه مجزا که به اتاق نشیمن یا اتاق ناهارخوری نفوذ نمی کند، می تواند فضای اختصاصی مورد نیاز برای انجام کار را در اختیار شما قرار دهد.
  2. فراوانی فضای ذخیره سازی : آشپزخانه های بسته دارای کابینت بیشتری نسبت به آشپزخانه اوپن ​​هستند. اگر وسایل زیادی برای نگهداری دارید و نمی خواهید وسایلی به فضای بیرون از آشپزی شما بروند، این نوع آشپزخانه‌ها مفید هستند. برخی از آشپزخانه‌های کوچک ممکن است به جای کابینت‌های بالایی از قفسه‌های باز استفاده کنند، اما همچنان برای نگهداری این قفسه‌ها به دیوارهای محکم نیاز دارند.
  3. اجازه می دهد تا اتاق های جداگانه بیشتری در خانه شما وجود داشته باشد: همه نمی خواهند یک اتاق مجزا در طبقه اصلی خانه خود داشته باشند. اگر برای داشتن یک اتاق ناهارخوری رسمی با میز ناهارخوری تمام قد یا یک اتاق خانوادگی با تلویزیون اختصاصی خود ارزش قائل هستید، یک آشپزخانه بسته می تواند این کار را بسیار آسان کند.
  4. آزادی آزمایش با طراحی : می‌توانید آشپزخانه را در یک فضای بسته بازسازی کنید و از روندهای طراحی استفاده کنید بدون اینکه نگران باشید که آیا آنها کاملاً با اتاق‌های مجاور مطابقت دارند یا خیر. از کاشی‌ها گرفته تا قفسه‌های باز آغشته به چوب گرفته تا پالت رنگی منحصربه‌فرد، در واقع می‌توانید در یک آشپزخانه معاصر با پلان بسته شانس بیشتری برای انتخاب و دیزاین متفاوت از بقیه خانه داشته باشید.

3 جنبه منفی یک آشپزخانه بسته

علیرغم ارزش عملی یک آشپزخانه بسته، این طراحی آشپزخانه با معایبی همراه است.

  1. استفاده ناکارآمد از فضا : دیوارهای داخلی که آشپزخانه بسته را از اتاق های دیگر جدا می کند، ممکن است پتانسیل خانه شما را به حداکثر نرساند. یک آشپزخانه بسته می تواند جریان طبیعی نور و هوا را که می توانید از بقیه اتاق‌ها دریافت کنید، خفه کند.
  2. گرم و خفه کننده : وقتی در آشپزخانه ای بسته آشپزی می کنید، اتاق می تواند به سرعت پر از گرما شود که جایی برای رفتن ندارد. یک اگزوز فن خوب می تواند به خنک شدن کمک کند، اما می تواند صدای بلندی داشته باشد و آشپزخانه را به مکانی ناخوشایند برای کار تبدیل کند. از طرف دیگر، پخت و پز در یک فضای باز می تواند اجازه دهد همان گرما در خانه پخش شود.
  3. حداقل فضای ناهار خوری : بیشتر آشپزخانه های بسته فضایی برای نشستن و غذا خوردن ندارند. اگر به دنبال مکانی برای غذا خوردن در یک آشپزخانه بسته هستید و مایل به انجام یک پروژه بهبود خانه هستید، یک گوشه کوچک صبحانه اضافه کنید که به اندازه کافی بزرگ برای یک میز مناسب شما باشد.

آشپزخانه بدون اپنچند نکته برای طراحی آشپزخانه

ارگونومی را در نظر داشته باشید

در حالی که مثلث کار ممکن است کمی قدیمی باشد، هنوز مهم است که قسمت هدر رفته در آشپزخانه را حذف کنید. مانند چیدمان آشپزخانه اوپن، سعی کنید سینک، اجاق گاز، یخچال و یک سطح کار را در مجاورت یکدیگر قرار دهید تا به راحتی استفاده کنید.

همیشه جریان را در نظر بگیرید

حتی اگر ممکن است ترافیک به اندازه یک آشپزخانه اوپن ثابت نباشد، عملکرد اصلی هنوز باید در جای خود باشد. حداقل مسیری برای پیاده روها در نظر گرفته شود. به خاطر داشته باشید که مناطقی که ماشین ظرفشویی یا اجاق نصب می شود، باید عریض تر باشند تا زمانی که درب این وسایل باز هستند، عبور راحت باشد.

گوشه های هوشمندانه

گوشه ها در طراحی آشپزخانه هدر دهنده فضا هستند، بنابراین سعی کنید تا جایی که می توانید از آنها دوری کنید. اگر داشتن یک یونیت گوشه اجتناب ناپذیر است، با ایجاد یک انباری در کنار آن نهایت استفاده را ببرید .

قفسه بندی یکپارچه

راه حل های نوآورانه ذخیره سازی زیادی وجود دارد که می توان آشپزخانه شما را طوری طراحی کرد که به طور یکپارچه کار کند. با داشتن یک کمد اختصاصی لوازم خانگی، جایی که همه چیز به برق وصل شده و آماده استفاده است، اما در صورت عدم استفاده دور از دید، فضایی را اماده کنید.

فضاهای فرود

چیزهای کمی وجود دارد که ناامید کننده تر از ایستادن با یک قابلمه داغ شعله ور باشد و جایی برای زمین گذاشتن آن وجود نداشته باشد. فضاهای فرود در کنار فر، سینک و یخچال برای کاربردی کردن آشپزخانه شما تا حد امکان ضروری است.

ورودی و خروجی

از آنجایی که یک آشپزخانه بسته دارای درب ورودی مشخصی است، ایمنی افرادی که وارد آشپزخانه می شوند را در نظر داشته باشید. این گذرگاه نباید با درب باز اجاق گاز یا یخچال مسدود شود. همچنین در نظر داشته باشید که باید یک مسیر مستقیم به درب پشتی نیز وجود داشته باشد تا از تردد غیرضروری در بقیه قسمت آشپزخانه جلوگیری شود.