ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

روش نگهداری از کابینت‌های هایگلاس

روش نگهداری از کابینت‌های هایگلاس

اگر کابینت‌های هایگلاس دارید، تمیز نگه‌داشتن آن‌ها و نگهداری از آن‌ها می‌تواند دشوارتر از نگه‌داری کابینت چوبی سنتی باشد. مهمترین نکته نگه‌داری کابینت هایگلاس، یک نکته ساده است: هایگلاس را نشکنید. با این حال، چیزهای بیشتری در این فرآیند وجود دارد، به خصوص در مورد عالی نگه داشتن کابینت‌های شما.

یکی از آن‌ها انعطاف پذیری است. آن‌ها انواع مختلفی دارند که به شما امکان انتخاب می‌دهد. به عنوان مثال، اگر دوست دارید وسایل شما خصوصی بمانند، می‌توانید از کابینت هایگلاس مات استفاده کنید. اگر ظروف شیشه شفاف این کار را انجام می دهد. کابینت های‌گلاس زیبا هستند و همچنین نگهداری از آن‌ها آسان است.

تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس را از بالا به پایین شروع کنید. برای جلوگیری از ایجاد رگه در قسمت‌های کوچک به سمت پایین نما کار کنید. با یک حوله میکروفایبر تمیز و خشک، درب کابینت را باز کنید تا درخشندگی بالایی داشته باشد. رطوبت اضافی باید در اسرع وقت از بین برود تا به کابینت آسیب نرسد.

از یک پارچه میکروفیبر نرم استفاده کنید

شما باید به طور کامل از استفاده از هر گونه پارچه یا اسفنج برای تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس خود اجتناب کنید زیرا این کار می‌تواند و اغلب منجر به آسیب شود. خراش‌ها می‌توانند سطوح براق را لکه دار و کدر کنند و رفع آن بسیار دشوار است.

پارچه های ضد خش نرم میکروفیبر همیشه بهترین انتخاب برای تمیز کردن درب‌ها و واحدهای آشپزخانه هستند. الیاف مصنوعی ریز آن‌ها به سرعت و به طور موثر گرد و غبار و هر ذرات دیگر را پاک می‌کند و درخشش زیبایی را به درب‌های شما باز می‌گرداند. آن‌ها همچنین هیچ خراش یا آسیبی را پشت سر نمی‌گذارند و تا زمانی که پارچه‌های خود را تمیز نگه دارید، نسبت به روش‌های دیگر احتمال ایجاد رگه‌های زشت کمتری خواهند داشت.

نکته مهم در مورد این پارچه‌ها این است که می‌توان آ‌ن‌ها را چندین بار مورد استفاده مجدد قرار داد، به علاوه یک شستشوی سریع ساده آن‌ها را برای دفعه بعدی که می‌خواهید درب‌های کابینت هایگلاس خود را تمیز کنید آماده می‌کند.

کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس

از هر گونه مواد پاک کننده شیمیایی خودداری کنید

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، چگونه می‌خواهید درب‌های خود را بدون استفاده از محصولات فرموله‌شده مخصوص تمیز کنید تا کثیفی‌ها، ریزش‌ها و لکه‌ها پاک شوند؟

با این حال، اگر به طور مرتب آن را در معرض مواد شیمیایی و حلال‌ها قرار دهید، واقعاً ظاهر جذاب روی درب‌ها آسیب می بیند. این محصولات واقعاً می‌توانند باعث آسیب شوند از لکه‌های ناخوشایند گرفته تا فرسایش سطح هایگلاس. برخی از محصولات شوینده حتی ممکن است خود آثاری از خود به جای بگذارند که پاک کردن بسیاری از آن‌ها حتی سخت‌تر از لکه‌های اصلی است.

بهترین راه برای تمیز کردن کابینت‌ها استفاده از آب گرم و شاید کمی صابون است. با این حال، برخی از کابینت‌های هایگلاس آشپزخانه حتی می‌توانند به این موضوع واکنش نشان دهند بنابراین صابون را روی قسمت بسیار کوچکی از در نزدیک گوشه امتحان کنید تا قبل از پخش کردن آن در بقیه سطح، آن را آزمایش کنید.

ملایم تمیز کنید

یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که شروع به شستشوی بی رحمانه کابینت‌ هایگلاس آشپزخانه خود کنید. این احتمالاً آثار و آسیب‌هایی به جا می‌گذارد که شما را در وضعیت بدتری نسبت به زمانی که شروع کرده‌اید قرار می‌دهد.

در عوض، این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • پارچه میکروفیبر نرم را مرطوب کنید (اجازه ندهید خیس شود)
  • برای لکه‌های سخت‌تر، کمی تلاش کنید اما نه زیاد
  • سپس به آرامی با یک پارچه نرم خشک پاک کنید

تمیز کردن کابینت هایگلاس آشپزخانه شما نباید سخت باشد و همچنین نباید زمان زیادی را صرف کنید. نکته کلیدی این است که این کار را اغلب انجام دهید تا از هر گونه کثیفی که به دستگاه شما می‌رسد نگه دارید.

نکاتی در مورد تمیز کردن براقیت بالا

چند شوینده و ابزار وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد و باید از آن‌ها صرف نظر کرد تا درخشش سخت به دست آمده در کابینت های براق آشپزخانه تازه تمیز شده حفظ شود. توصیه می‌شود که به طور منظم کابینت هایگلاس را با یک پارچه میکروفایبر یا چوب درخت بابونه پاک کنید تا درخشندگی را در بهترین حالت خود نگه دارید.

  • از استفاده از پشم فولادی، پاک کننده های ساینده، پدهای صابون یا پاک کننده های مبتنی بر حلال که می توانند به پوشش آسیب برسانند، خودداری کنید.
  • اگر در مورد پاک کننده‌ای مانند سفید کننده مایع مطمئن نیستید، با سازنده کابینت‌ها مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد فعال به سطح کابینت آسیب نمی‌رسانند.
  • حوله های کاغذی، برس ها، خراش ها و آبکش ها نباید با قسمت بیرونی کابینت آشپزخانه براق تماس داشته باشند.
  • حوله‌های مرطوب یا خیس را برای خشک شدن در قسمت بیرونی نمای کابینت براق قرار ندهید. رطوبت بیش از حد می تواند باعث تغییر رنگ یا تاب برداشتن شود.