ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

کابینت‌ های گلاس را چگونه تمیز کنیم؟

کابینت‌ های گلاس را چگونه تمیز کنیم؟

کابینت‌های براق در آشپزخانه جذاب هستند و نگهداری آن‌ها نسبتا آسان است. با این حال، هنگامی که پاشش اجتناب ناپذیر از سس‌ها و قطرات چربی روی سطح ساختارهای براق جمع می‌شود، باید کاملا تمیز شوند. بهترین راه برای تمیز کردن براق کابینت های‌گلاس آشپزخانه با دقت و مواد شوینده ملایم است. پاک کننده‌های خشن و ابزارهای ساینده می‌توانند درخشندگی بالای کابینت‌های براق را کاهش دهند.

یک پاک کننده با براقیت خوب باید به اندازه کافی ملایم باشد که به سطح آسیب نرساند یا درخشندگی آن را کدر نکند و به اندازه کافی قوی باشد که رگه های چربی و کثیفی را به راحتی پاک کند. یک محلول ساده از یک گالن آب گرم و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ملایم باید یک کابینت آشپزخانه با براقیت بالا را تمیز کرده و براق کند. برای چربی یا لکه‌های سس، یک فنجان سرکه را به محلول آب و صابون اضافه کنید.
تمیز کردن درب‌های کابینت های‌گلاس آشپزخانه براق را از بالا به پایین شروع کنید. برای جلوگیری از ایجاد رگه در قسمت های کوچک به سمت پایین نما کار کنید. با یک حوله میکروفایبر تمیز و خشک، درب کابینت را باز کنید تا درخشندگی بالایی داشته باشد. رطوبت اضافی باید در اسرع وقت از بین برود تا به کابینت آسیب نرسد.
کابینت‌های های‌گلاس بسیار محبوب هستند، زیرا درخشندگی زیبایی به آشپزخانه شما می‌بخشند که باعث می‌شود فضا بزرگتر و روشن تر به نظر برسد. با این حال، آن‌ها همچنین مستعد نشان دادن اثر انگشت، علائم و لکه هستند. این‌ها را می‌توان حتی اگر بسیار قابل توجه باشد تمیز کرد، اما اگر این کار را به روش صحیح و با تجهیزات مناسب انجام دهید، این فرآیند بسیار آسان تر خواهد بود.

از کابینت‌های آشپزخانه تمیز و براق نگهداری کنید

هنگامی که درخشش را به نمای براق کابینت آشپزخانه برگردانید، باید آن را حفظ کنید. اشتباهی که بسیاری مرتکب می‌شوند این است که فقط قسمت جلویی کابینتی را پاک می‌کنند که بیشترین سوء استفاده را از ترافیک زیاد در یک آشپزخانه شلوغ می‌کند. با این حال، فضای داخلی نیز باید به طور منظم تمیز شود تا بوها و سایر مسائل ایجاد نشوند یا کنترل نشوند.

اگر می توانید، کابینت‌ها را یکبار در ماه تمیز کنید. قسمت پایین و کناره های داخلی و همچنین دیوار پشتی را پاک کنید، جایی که نشت آب می‌تواند اولین نشانه‌های یک مشکل جدی‌تر را نشان دهد.

اگر فضای داخلی کابینت های‌گلاس همچنان بو می‌دهد، از یک خوشبوکننده کابینت آشپزخانه، مانند جعبه جوش شیرین یا یک کاسه سرکه پوشیده شده با پلاستیک و سوراخ‌های کوچکی که در قسمت بالایی آن ایجاد شده است، استفاده کنید. روزنامه می‌تواند بوها را به طور طبیعی جذب کند و باید هر ماه یا هر سه ماه یکبار تعویض شود تا از رطوبت و بو جلوگیری شود.

کابینت‌ های گلاس نکاتی در مورد تمیز کردن براقیت بالا

چند شوینده و ابزار وجود دارد که باید از آن‌ها اجتناب کرد تا درخشش سخت به دست آمده در کابینت‌های براق آشپزخانه تازه تمیز شده حفظ شود. برای کابینت‌های های‎گلاس توصیه می‌شود که به طور منظم کابینت‌های های‌گلاس را با یک پارچه میکروفایبر یا چوب درخت بابونه پاک کنید تا درخشندگی را در بهترین حالت خود نگه دارید.

  • از استفاده از پشم فولادی، پاک کننده های ساینده، پدهای صابون یا پاک کننده های مبتنی بر حلال که می توانند به پوشش آسیب برسانند، خودداری کنید.
  • اگر در مورد پاک کننده ای مانند سفید کننده مایع مطمئن نیستید، با سازنده کابینت ها مشورت کنید تا مطمئن شوید که مواد موثره به بیرون کابینت آسیب نمی رساند.
  • دستمال‌های کاغذی، برس ها، خراش ها و آبکش ها نباید با قسمت بیرونی کابینت آشپزخانه براق تماس داشته باشند.
  • حوله‌های مرطوب یا خیس را برای خشک شدن در قسمت بیرونی نمای کابینت براق قرار ندهید. رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث تغییر رنگ یا تاب برداشتن شود.

از هر گونه مواد پاک کننده شیمیایی خودداری کنید

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد بالاخره، چگونه می‌خواهید درب‌های خود را بدون استفاده از محصولات شیمیایی مخصوص تمیز کنید تا کثیفی‌ها، ریزش‌ها و لکه‌ها پاک شوند؟

با این حال، اگر به طور مرتب آن را در معرض مواد شیمیایی و حلال‌ها قرار دهید، واقعاً ظاهر جذاب روی درب‌ها آسیب می بیند. این محصولات واقعاً می‌توانند باعث آسیب شوند از لکه‌ گرفته تا فرسایش سطح های گلاس. برخی از محصولات ساینده حتی ممکن است خود آثاری از خود به جای بگذارند که پاک کردن بسیاری از آن‌ها حتی سخت‌تر از لکه‌های اصلی است.

بهترین راه برای تمیز کردن درب‌ها استفاده از آب گرم و شاید کمی صابون است. با این حال، برخی از درب‌های براق آشپزخانه حتی می‌توانند به این موضوع واکنش نشان دهند بنابراین صابون را روی قسمت بسیار کوچکی از در نزدیک گوشه امتحان کنید تا قبل از پخش کردن آن در بقیه سطح، آن را آزمایش کنید.

هنگامی که مطمئن شوید که کابینت‌های های‌گلاس آشپزخانه براق شما به بهترین شکل ظاهر می‌شوند، محصولات طبیعی و بدون حلال همیشه بهترین هستند.