ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

جدیدترین دکوراسیون منزل در سال2020

زمانی که فصل جدید فرا می رسد، همیشه هیجان انگیز است که دکوراسیون منزل خود را به روز کنید.

یک سال جدید آغاز می شود و همانطور که کمد لباس خود را با لوازم جانبی جدید، شاید چند کفش یا کت جدید، تازه می کنید، فضای داخلی خانه نیز می تواند از کمی تازگی بهره‌مند شود.

خانه‌های ما ترکیبی است که دائماً در حال تکامل از همه چیزهایی است که دوست داریم. بنابراین، مانند مد فصل جدید، این مدل‌های نوظهور دکوراسیون خانه هستند که ما را وسوسه می کنند تا دکوراسیون خانه های خود را به روز کنیم و آن‌ها را تغییر دهیم.

ترندهای دکوراسیون خانه 2022

جای تعجب نیست که مدل‌های پیش‌بینی‌شده در سال 2022 همه در مورد استقبال از آزادی جدید و درگیر شدن مجدد با دنیای اطرافمان است. رنگ‌ها جسورتر، شجاع‌تر و هیجان‌انگیزتر هستند.

هیچ مدل ثابتی وجود نخواهد داشت که شما را وادار به چیدمان به همان سبک کند، از سایه‌های رنگ گرفته تا انتخاب مبلمان، هر چیزی که برای خانه‌های ما طراحی شده است تحت تأثیر یک روند گسترده تر است.

البته می‌توانید از روندهای خاص‌تری برای اتاق یا فضایی که می‌خواهید آن‌جا را به‌روزرسانی کنید، استفاده کنید. به طرح‌های اتاق نشیمن‌،  کاغذ دیواری و رنگ‌ها نگاهی بیندازید. این کار تضمین می‌کند که در تمام جنبه‌های طراحی از منحنی جلوتر هستید. اگر می‌خواهید درک کلی خوبی از آنچه در سال 2022 باید به آن توجه کنید، در اینجا هشت مورد برتر آورده‌ایم که باید به آن‌ها توجه کنید.

  1. رنگ‌های پارکت کف

بیایید با انتخاب رنگ شروع کنیم. اگرچه رنگ پنتون سال، آبی کلاسیک، رنگ‌های سرد را در بر می‌گیرد، اما الگوی دیگری نیز در حال ظهور است. در نظر گرفتن رنگ‌های خاکی یا یکی از گرایش‌های رنگ‌های طراحی داخلی در سال 2020 است. سبز زیتونی، زرد اخرایی و نارنجی سوخته سایه‌هایی هستند که نه تنها گرما را به ارمغان می‌آورند، بلکه ارتباط خوبی با فضای بیرونی دارند.

مبلمان و لوازم جانبی که عناصر طبیعی چوب، گیاهان و فلزات را تقلید می‌کنند، فرصتی را برای ایجاد یک محیط آرام بسیار شبیه به بودن در طبیعت را فراهم می‌کند. برای بسیاری از ما که زمان زیادی را در داخل خانه می‌گذرانیم، این یک احساس خوشایند است. رنگ‌های پررنگ می‌تواند به شکل درهای مشکی یا مبل مخملی قهوه‌ای شکلاتی در خانه ظاهر شود. ترکیب این زنگ‌ها می‌تواند خلاقانه باشد و ظاهری منحصر به فرد ارائه دهد.

نکته: مهم است بدانید که مدهای برتر طراحی داخلی را می‌توان در سبک سلیقه شخصی شما گنجاند. انجام آزمون و خطا در سبک طراحی داخلی و جابه‌جایی وسایل یا ارائه عکس‌های الهام‌بخش می‌تواند به طراحان کمک کند تا زیبایی‌شناسی را دقیقاً مشخص کنند و خانه مشتری را با جدیدترین متدهای طراحی داخلی ادغام کنند.

  1. استفاده از اشکال منحنی

این مدل طراحی داخلی یک طراحی متمایز است. مبلمان گرد با الهام از دهه‌های 60 و 70، با یک پیچ و تاب مدرن، به طراحی‌های گذشته بازمی‌گردد. استفاده از اشکال منحنی برای برجسته کردن زیبایی فرم در مبلمان، کاربردی است. ما شاهد قطعات منحنی مانند مبل‌ها، صندلی‌ها و نیمکت‌ها هستیم که با موج و عدم تقارن به عنوان جدیدترین دکوراسیون طراحی شده‌اند.

مبل منحنی در اتاق نشیمن

چنین طرح‌هایی با فرم آزاد منحنی به اوج خود می‌رسند و به فرم ارگانیک اشاره می‌کنند. با توجه به نیاز بیشتر از همیشه به انرژی آرام طبیعت به خانه هایمان، این امر منطقی است. طراحی شبیه‌سازی امواج، دایره‌ها و منحنی‌ها نرمی و آرامش را ارائه می‌کند.

  1. فضاهای چند منظوره

با خانواده‌هایی که کار از راه دور و یادگیری در خانه را تجربه می‌کنند، فضاهای چند منظوره به یکی از روندهای طراحی داخلی در سال 2020 تبدیل شده‌اند. مدتی است که طراحی خانه‌ها به سمت پلان‌های باز کشیده شده است و وجود اتاق‌های چند منظوره را ممکن کرده است. دو برابر شدن فضا و عملکرد بیشتر در آشپزخانه و اتاق غذاخوری دیده می‌شود. آشپزخانه‌های دارای جزیره به راحتی می‌توانند هم به میز غذاخوری و هم به محلی برای کار تبدیل شوند. به این ترتیب، افراد می توانند همزمان غذا بخوردن، آشپزی، معاشرت و کار کنند. گوشه‌ها و پیشخوان آشپزخانه مخصوصا برای فضاهای کوچک یا پلان‌های کوچکتر خانه مناسب هستند. این مناطق نیاز به یک اتاق کاملا مجزا را از بین می‌برد.

اگر داشتن یک دفتر کار خانگی در این مرحله لوکس به نظر می‌رسد، راه هایی برای سازماندهی خلاقانه وجود دارد و تقریباً هر منطقه را به یک فضای کاری تبدیل می‌کند. این به چند منظوره بودن برمی‌گردد. اتاق‌های مهمان، یک اتاق خواب بدون استفاده، حتی آشپزخانه می‌توانند به عنوان دفتر کار استفاده شوند. یک قفسه شناور کوچک، یک میز مینی منشی یا یک نردبان تکیه برخی از راه حل های فضایی هستند که به راه انداختن فضایی برای کار کمک می کنند.

طراحی داخلی اتاق نشیمن چند منظوره

یکی دیگر از ترکیب‌های پرطرفدار، جدا کردن اتاق‌های بازی با سایر قسمت‌های خانه، به ویژه اتاق خواب کودک است. با برخی چیدمان‌های فضایی هوشمندانه، بچه‌ها می‌توانند در فضایی که امن است و امکان استفاده از اتاق‌های دیگر خانه را فراهم می‌کند، بازی کنند و بخوابند. مطمئناً، اگر دوست دارید در حین آشپزی یا کار مراقب بچه‌هایتان باشید، قسمت‌های دیگر مانند گوشه‌ای از اتاق نشیمن یا فضای زیر پله‌ها را می‌توان به فضایی راحت تبدیل کرد.

ایده‌های طراحی سالن تمرین برای خانه

برای کسانی که نیاز به تمرین دارند و نمی‌توانند به باشگاه بروند، یک منطقه بلااستفاده در گاراژ یا زیرزمین برای وزنه‌ها و دوچرخه‌های ثابت ایده‌آل است. اگر آن فضا را ندارید، جای نگرانی نیست تجهیزاتی (بندهای مقاومت، طناب پرش، دمبل) و گزینه‌های ذخیره‌سازی وجود دارد که به شما امکان می‌دهد وسایل تمرینی خود را جابه‌جا کنید تا عملاً در هر فضایی از آن استفاده کنید.

  1. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از آن ایده‌های دکوراسیون منزل بوده که امتحان خود را پس داده است. ما در مورد طرح‌هایی صحبت می‌کنیم که از سبک معاصر به‌وجود می‌آیند و فاکتور شگفت انگیزی را به هر دیوار ارائه می‌دهند. با رنگ‌های پر جنب و جوش و متضاد، الگوهای کاغذ دیواری فعلی را می‌توان در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف یافت که مناسب بسیاری از سبک‌های دکوراسیون می‌باشد. دیوارپوش‌ها را نادیده نگیرید، دیوارپوش‌های آشپزخانه نیز می‌توانند سبک و مدل آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهند.

کاغذ دیواری برای فضاهای ورودی انتخابی مورد علاقه است. این گزینه در مواردی که از نظر فضا کوچک است، جذابیت و زیبایی می‌بخشد.

  1. طراحی بیوفیلیک

طراحی بیوفیلیک یک مدل طراحی داخلی 2020 است که عناصر طبیعی (مواد، نور، پوشش گیاهی) را در محیط‌های ساخته شده مدرن ترکیب می‌کند که مستقیماً بر سلامت کلی ما تأثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیب عناصر مستقیم یا غیرمستقیم طبیعت در محیط ساخته شده در کاهش استرس و متعادل کردن سطح فشار خون و ضربان قلب نقش داشته است. علاوه بر این، این نوع طراحی باعث افزایش بهره‌وری، خلاقیت و میزان رفاه گزارش شده است.

تجربه مستقیم از طبیعت

  • استفاده از نور طبیعی
  • ادغام آب از طریق فواره ها
  • استفاده از گیاهان داخلی، دیوارهای پوشیده شده از گیاه، باغ‌های داخلی

تجربه غیرمستقیم طبیعت

  • استفاده از مواد طبیعی (ترجیحا بازیافتی) مانند سنگ، چوب، فلزات
  • انتخاب رنگ‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند
  • استفاده از تصاویر طبیعت

در جامعه‌ای که هم به پایداری در محیط و هم به ارتقای سلامتی اهمیت می‌دهد، طراحی بیوفیلیک بیشتر در زندگی روزمره ما ادغام می‌شود.

  1. دکور متضاد لایه‌ای

طراحی از عناصری که ظاهری ظریف و خنثی را ارائه می‌دهد، فاصله می‌گیرد. در عوض، ما شاهد طراحی با کنتراست بالا در قالب رنگ‌ها، مواد و سبک‌ها هستیم. این به این معنی است که اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه خود را به رنگ آبی پررنگ، رنگ کنید یا کاشی‌هایی با رنگ متضاد انتخاب کنید، اکنون وقت این کار است.

تطبیق وسایل قدیم و جدید طراحی التقاطی است. با این حال، این کار به سبک‌های دیگر طراحی داخلی نیز اضافه می‌شود. با دکورهای مدرن یا آنتیک در برخی لوازم تمایز بین ظاهرها جذابیت به فضاها ببخشید.

نتیجه گیری

این روندهای الهام بخش طراحی داخلی 2020 راه‌هایی را برای ترکیب جدیدترین ایده‌های دکوراسیون خانه ارائه می‌دهد. برای اضافه کردن یک یا چند مورد از این نکات به یک مشاوره آنلاین رایگان طراحی داخلی زنگ بزنید و از او مشورت و راهنمایی بگیرید.