ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

راهکارهای مهم برای تمیز و براق کردن صفحه

راهکارهای مهم برای تمیز و براق کردن صفحه

کابینت‌ها نقطه کانونی هر آشپزخانه‌ای هستند، بنابراین وقتی کثیف هستند، مردم متوجه می‌شوند. اثر انگشت روزانه، پاشیدن مواد غذایی و رد آب معمولا مقصر اصلی این کثیفی‌ها هستند، اما لکه‌های سخت‌تر می‌توانند در طول زمان ایجاد شوند. خوشبختانه، چند ترفند آسان برای تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه می‌تواند به شما در مقابله با انواع مشکلات از جمله لکه‌های چربی و کابینت‌های چسبنده کمک کند.

برای بکر نگه داشتن کابینت خود، از برنامه تمیز کردن ما استفاده کنید که به طور متناوب بین تمیز کردن نقطه‌ای و تمیز کردن عمیق انجام می‌شود. هنگامی که زمان تمیز کردن فرا می‌رسد، از نکات ما برای بهترین روش تمیز کردن کابینت آشپزخانه متناسب با سبک کابینت استفاده کنید. از این گذشته، آنچه روی کابینت رنگ شده جواب می‌دهد، ممکن است روی کابینت هایگلاس کار نکند.

قبل از شروع، مراحل را بخوانید و مطمئن شوید که تمام لوازم تمیز کردن لازم را در دسترس دارید. برای حداکثر راحتی، ما از پاک‌کننده‌های معمولی خانگی مانند سرکه و جوش شیرین استفاده کردیم اما هنوز هم ایده خوبی است که دوباره آن را امتحان کنید. شما همچنین باید مطمئن شوید که می‌دانید با چه مواد کابینت کار می‌کنید. به عنوان مثال، تفاوت بین چوب و لمینت، گاهی اوقات می‌تواند دشوار باشد. با مالک کابینت خود مشورت کنید یا اگر مطمئن نیستید با یک متخصص کابینت صحبت کنید.

چه زمانی کابینت‌های آشپزخانه خود را تمیز کنید

برای صرفه جویی در زمان و انرژی، ما یک روش تمیز کردن کابینت دو قسمتی را توصیه می‌کنیم که شامل تمیز کردن هفتگی و فصلی می‌شود.

  • هفتگی: به جای پاک کردن مکرر کابینت‌ها، بهترین راه برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه، درمان لکه بینی هفتگی است. فقط پاک کننده چند منظوره را روی یک پارچه میکروفیبر اسپری کنید و اثر انگشت، لکه و سایر علائم را پاک کنید. مطمئن شوید که وسایل را نیز ضد عفونی می‌کنید.
  • به صورت فصلی: کابینت‌های خود را سه یا چهار بار در سال تمیز کنید. برای انجام این کار، کابینت‌ها را از تمام محتویات خالی کنید. سپس یک پارچه میکروفیبر را با یک پاک کننده ملایم آغشته کنید و قفسه‌ها، داخل در و بیرون در را پاک کنید. از یک مسواک تمیز برای تمیزکردن گوشه ها و سایر شکاف‌های کوچک استفاده کنید. قبل از چیدمان مجدد، بگذارید کاملا خشک شود.

چگونه لکه‌های صفحه کابینت آشپزخانه را پاک کنیم

کابینت‌های شما خانه طیف وسیعی از اقلام و مواد تشکیل دهنده هستند، به علاوه تحمل استفاده روزانه را دارند. در اینجا برخی از رایج‌ترین لکه‌های کابینت آشپزخانه و نحوه پاک کردن آن‌ها آورده شده است.

  • اثر انگشت: باقیمانده روغن روی انگشتان می‌تواند آثار نامطلوبی را روی صفحه‌های کابینت و وسایل باقی بگذارد. تمیز کردن کابینت آشپزخانه با سرکه به راحتی اثر انگشت را از بین می برد. پارچه ای را در محلول 50-50 آب و سرکه خیس کنید، روی لکه‌ها بمالید و با یک پارچه پولیش پاک کنید.
  • گریس: کابینت‌هایی که بالاتر از بقیه کابینت‌ها قرار دارند، بیشتر در معرض لکه‌های چربی هستند. اما تمیز کردن چربی کابینت آشپزخانه کار سختی نیست. درست مانند اثر انگشت‌های روغنی، می‌توانید کابینت‌های چرب آشپزخانه را با سرکه رقیق شده تمیز کنید. از آنجایی که این لکه‌ها احتمالاً بزرگتر از اثر انگشت هستند، ممکن است لازم باشد این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا به طور کامل از چربی روی کابینت خلاص شوید.
  • پاشیدن مواد غذایی: ممکن است یک قطره سس کچاپ در محل اشتباهی فرود بیاید یا قطره نوشیدنی به روی صفحه‌های کابینت‌ ریخته شود. هر ماده غذایی که باشد، قبل از تمیز کردن کابینت آشپزخانه با جوش شیرین، آشفتگی‌های غذایی را در اسرع وقت پاک کنید. به خصوص اگر با یک ماده متخلخل مانند چوب کار می‌کنید، نمی‌خواهید به لکه فرصت دهید تا روی آن‌جا بیفتد. سپس خمیری از جوش شیرین و آب را روی لکه بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند، سپس پاک کنید. محل را با یک پارچه تمیز جلا دهید.
  • لکه‌های آب:  لکه‌های آب روی کابینت‌ها می‌تواند یک مشکل رایج هنگام تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه باشد. بهترین راه برای جلوگیری از لکه‌های آب این است که هر زمان که کابینت‌های خود را تمیز می‌کنید، آب لوله کشی را به آب مقطر تغییر دهید.
  • خراشیدگی: بریدگی‌های ناشی از تیغ، میز یا صندلی را با یک پاک کن نرم پاک کنید. پاک کن را به آرامی در امتداد علامت مالش دهید، سپس باقی مانده‌ها را با یک پارچه تمیز پاک کنید. این ترفند مخصوصاً برای تمیز کردن کابینت‌های سفید آشپزخانه مفید است.

نحوه تمیز کردن کابینت‌های رنگ شده

کابینت‌های رنگ شده یکی از ویژگی‌های رایج در آشپزخانه است. آن‌ها راهی آسان برای تزریق رنگ و گرمای جدید به فضایی بدون بازسازی کامل هستند. اما مانند هر پروژه رنگ دیگری، کابینت‌های رنگ شده نیاز به نگهداری دارند تا به بهترین شکل ظاهر شوند. نکات زیر را برای تمیز کردن کابینت‌های رنگ شده آشپزخانه رعایت کنید:

  1. برای تمیز کردن لکه های راحت و مقرون به صرفه، کافی است یک قسمت آب را با دو قسمت جوش شیرین مخلوط کنید. خمیر را روی لکه بکشید، بگذارید چند دقیقه بماند و پاک کنید. باقی مانده را با یک پارچه تمیز پاک کنید.
  2. برای تمیز کردن چربی از روی کابینت آشپزخانه، از یک پارچه مرطوب شده با آمونیاک رقیق شده استفاده کنید. به آرامی کابینت را پاک کنید تا لکه از بین برود یا به وضوح کمتر قابل توجه باشد.

نحوه تمیز کردن کابینت های چوبی

تعیین بهترین روش برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه می‌تواند دشوار باشد زیرا آن‌ها در پوشش‌های مختلف با انواع مهر و موم‌های مختلف ارائه می‌شوند. برخی مهر و موم‌ها ایمن‌تر از بقیه هستند، اما برای ایمن بودن، از پاک‌کننده‌های ملایم روی کابینت‌های چوبی استفاده کنید. برای یادگیری نحوه تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه، نکات زیر را دنبال کنید:

  • از صابون روغن، مانند صابون روغنی برای تمیز کردن و درخشندگی کابینت‌های خود استفاده کنید. این محلول غیر ساینده کابینت‌های شما را بدون ایجاد آسیب به ظاهری جدید تبدیل می‌کند.
  • همیشه هنگام تمیز کردن کابینت‌های چوبی از پارچه‌های مرطوب و نه خیس شده استفاده کنید. اشباع بیش از حد مایع به چوب آسیب می‌رساند.
  • از یک پارچه میکروفایبر خشک برای صاف کردن و جلا دادن چوب استفاده کنید. همیشه با دانه‌های چوب پاک کنید.
  • کابینت‌ها را در قسمت‌هایی از آشپزخانه که رطوبت بالایی دارند، مانند بالای اجاق گاز را بررسی کنید. این‌ها کابینت‌هایی هستند که به بیشترین مراقبت نیاز دارند زیرا به طور منظم در معرض بخار و تراکم هوا قرار می‌گیرند. یک لایه درزگیر اضافی برای این کابینت‌ها در نظر بگیرید.
کابینت چوبی

کابینت چوبی

نحوه تمیز کردن کابینت لمینت

لمینت بسیار بخشنده است. این ماده به اکثر پاک کننده‌ها پاسخ خوبی می‌دهد و به تعمیر و نگهداری کمی فراتر از پاک کردن هفتگی نیاز دارد. برای تمیز کردن کابینت لمینت نکات زیر را رعایت کنید:

  • کابینت‌ها را با دستمال پاک کننده همه منظوره یا سرکه رقیق شده پاک کنید. با یک پارچه تمیز کاملا خشک کنید.
  • مانند کابینت‌های رنگ شده، لکه‌ها را با خمیری که از جوش شیرین و آب تهیه شده است پاک کنید. بگذارید مخلوط روی لکه قرار بگیرد، سپس آن را پاک کنید.
  • از استفاده از پدهای تمیز کننده ساینده خودداری کنید، زیرا می‌توانند سطح کابینت را خراش دهند.
  • برای خراش روی کابینت‌های پایینی، از پاک کن نرم برای پاک کردن لک‌ها استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کابینت‌ هایگلاس

کابینت‌های هایگلاس اغلب با مواد دیگری مانند چوب یا لمینت مخلوط می‌شوند تا درب هایگلاس ایجاد شود. اگرچه تمیز کردن کابینت هایگلاس ساده است، اما مطمئن شوید که ماده‌ای را انتخاب کنید که به مواد کابینت مجاور آسیبی نرساند. نکات زیر را برای تمیز کردن کابینت‌های هایگلاس رعایت کنید:

  1. از شیشه پاک کن و پارچه پولیش برای پاک کردن اثر انگشت و سایر آثار از روی کابینت هایگلاس استفاده کنید.
  2. در کابینت را باز کنید و از داخل هم تمیز کنید. همچنان باید علامت‌های تکی در جلو را حذف کنید، اما این روش به شما امکان می‌دهد کل صفحه را با یک بار کشیدن کامل پاک کنید.
  3. از پاک‌کننده‌های روغنی روی مواد کابینت مجاور خودداری کنید. آن‌ها می‌توانند باقی مانده و رگه‌هایی را روی شیشه باقی بگذارند که جدا کردن آن‌ها دشوار است.