ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

کابینت هایگلاس بهتره یا ام دی اف

کابینت هایگلاس بهتره یا ام دی اف؟

در این مقاله درباره مزایا و معایب هر دو کابینت صحبت خواهیم کرد و این شما هستید که نسبت به خصوصیات هریک می‌توانید تصمیم گیری نهایی را انجام دهید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

کابینت هایگلاس

آیا می‌خواهید به کابینت‌های آشپزخانه خود ظاهری تازه بدهید؟ کابینت‌ها می‌توانند فضا را متحول کنند. با مجموعه‌ای از گزینه‌ها، می‌توانید به راحتی نیازهای زیبایی یک آشپزخانه مدرن با توجه به بودجه خود را برآورده کنید. با افزودن کابینت‌های هایگلاس به آشپزخانه خود می‌توانید فوراً به سبک و کارایی آشپزخانه خود اضافه کنید. برای اینکه بفهمید چه چیزی برای آشپزخانه شما مناسب‌تر است، اجازه دهید موارد بیشتری برای فکر کردن به شما ارائه دهیم.

هایگلاس چیست؟

اساسا، هایگلاس یک روکش غیر سمی است که بافتی صاف و بی عیب و نقص و ظاهری براق را به کابینت‌های آشپزخانه می‌دهد. هایگلاس شباهت زیادی به شیشه دارد، اما دارای خواصی است که آن را از جهات مختلف نسبت به شیشه برتری می‌دهد. این روکش در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است و سبکی باورنکردنی و آینه مانند را به فضای آشپزی شما ارائه می‌دهد.

انواع کابینت هایگلاس

دو نوع درب کابینت آشپزخانه هایگلاس در بازار موجود است: درب هایگلاس مات و درب اکریلیک.

کابینت درب هایگلاس جامد قیمت بالاتری دارد زیرا کاملاً از هایگلاس ساخته شده است، به این معنی که این درب ها ظاهر بهتر و یکنواخت تری دارند. روش استفاده از این روکش اکریلیک روی درهای کابینت آشپزخانه پیچیده است، ورق‌های اکریلیک روی تخته ام‌دی‌اف چسبانده می‌شود. سپس با یک لایه محافظ پوشانده شده و در انتهای آن مهر و موم میشود.

مزایا و معایب کابینت آشپزخانه هایگلاس

هایگلاس یک ماده تکمیل کننده محبوب برای کابینت آشپزخانه است و ظاهری زیبا به آشپزخانه شما می‌بخشد. این ماده انعکاسی در رنگ های زیادی برای تکمیل انواع آشپزخانه‌ها موجود است. با این حال، درست مانند هر روکش دیگر، روکش هایگلاس دارای مزایا و معایب خاص خود است.

مزیت‌های کابینت هایگلاس

زیبایی شناسی

یک گزینه پایانی براق ممتاز که برای آشپزخانه‌های مدرن سطح بالا ترجیح داده می‌شود، روکش های اکریلیک از نظر بصری جذاب، گرم و دلپذیر هستند. اکریلیک کنتراست بافتی باورنکردنی را با طیف وسیعی از مواد ارائه می دهد. این مواد کابینت براق نه تنها آشپزخانه شما را پیچیده می‌کند، بلکه حس فضای بزرگتری را نیز به آشپزخانه می‌دهد.

رنگ و تنوع

روکش‌های اکریلیک در طیف گسترده‌ای از رنگ های زنده موجود است و برای مدت طولانی درخشش و رنگ خود را از دست نمی‌دهد.

دوام

هایگلاس یک ماده بسیار بادوام است که جذابیت بصری خود را برای چندین دهه حفظ می‌کند. همچنین مقاوم در برابر خش بوده و بنابراین سایش و پارگی ندارد. براقیت و درخشندگی آن برای چندین سال دست نخورده باقی می‌ماند. آن‌ها همچنین در برابر رطوبت و نور UV مقاوم هستند.

تعمیر و نگهداری

روکش‌های هایگلاس به راحتی نگهداری می‌شوند و می‌توان به راحتی آن‌ها را با آب صابون ملایم تمیز کرد.

معایب کابینت هایگلاس

  1. باید به طور مرتب آن را تمیز کنیم زیرا آثار انگشت، کثیفی و لکه‌ها به وضوح قابل مشاهده است.
  2. با توجه به جذابیت زیبایی و نگهداری آسان، کابینت‌های ساخته شده از هایگلاس در مقایسه با سایر روکش‌ها گران‌تر هستند.
  3. ممکن است در هنگام تعویض روکش اکریلیک کابینت آشپزخانه با همان رنگ پس از چند سال، مقداری اختلاف رنگ رخ دهد.
  4. روکش اکریلیک در مقایسه با سطوح روکش لمینت شده یا صیقلی نسبتاً مستعد فرورفتگی است، بنابراین نیاز به رسیدگی دقیق دارید.

مزایای کابینت ام دی اف

  1. مقرون به صرفه

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​یک انتخاب مقرون به صرفه برای شما است. علیرغم اینکه باید هزینه کمتری برای محصول پرداخت کنید، اما همچنان در آشپزخانه یا حمام قوی است. با نگهداری مناسب می تواند به طور غیر منتظره ای به مدت طولانی دوام بیاورد.

  1. دوستدار محیط زیست

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​از چوب بازیافتی ساخته شده است، اما مواد شیمیایی و رزین های مورد نیاز برای ساخت این مورد، مشخصات را تا حدی تغییر می‌دهد. اگر بچه‌ها یا حیوانات خانگی دارید که دوست دارند چیزهای خانه را لیس بزنند، این ممکن است گزینه خوبی نباشد. اما اگر می‌خواهید خانه‌ای بسازید که کمترین زباله‌های اجتماعی را تولید کند، به این کابینت‌ها توجه کنید.

  1. مشکلات کمتری از باب ترک یا تاب برداشتن

ام دی اف مانند چوب معمولی وقتی در معرض تغییرات رطوبت و دما قرار می گیرد ترک نمی‌خورد یا از شکل نمی‌افتد.

علیرغم انبساط و انقباض، حرکت کل تخته به جای اینکه عناصر مختلف سود طبیعی علیه یکدیگر کار کنند، به عنوان یک واحد صورت می‌گیرد. در این دو زمینه، احتمالاً نگران تجربه فرورفتگی درهای خود نباشید.

معایب درب کابینت ام دی اف

  1. خراش ها را نمی توان به راحتی بازسازی کرد

با نصب درب کابینت ام دی اف در آشپزخانه خود باید مراقب ماهیت آن باشید تا خط و خش را بپذیرید. برس کشیدن روی سطح با یک شلوار جین می تواند برای خراش دادن آن کافی باشد.

پس از خراشیده شدن نمی توان آن را به راحتی بازسازی کرد. اصلاح باید فورا انجام شود زیرا حتی ترک ها یا بریدگی های کوچک ساختار پوسته را خراب می کند. شاید مجبور باشید برای پنهان کردن ترک، از بتونه برای پر کردن خراش های عمیق یا حتی تغییر کامل درب، لکه ای مشابه اعمال کنید.

  1. در گرمای بیش از حد آسیب میبیند

اگر بخواهید درهای کابینت ام دی اف را زیر سایه بیرون از حیاط نگه دارید، احتمالاً از این مضرات جلوگیری خواهید کرد. قرار گرفتن در معرض گرمای بیش از حد می تواند منجر به تجزیه مواد اصلی محصول شود. این ممکن است منجر به شرایطی شود که قابل تعمیر نباشد و نیاز به تعویض کامل داشته باشد.

  1. درب کابینت ام دی اف تراکم کمتری دارد

تخته فیبر با چگالی متوسط ​​هنگامی که برای درهای کابینت از چوب جامد انتخاب می‌شود، محصولی به نظر می رسد که متراکم نیست. این بدان معناست که شما باید مراقب نحوه قرار دادن مراکز روی در باشید.

نتیجه گیری

آشپزخانه نقطه کانونی خانه ای است که زمان قابل توجهی را در آن می گذرانیم، بنابراین ضروری است که بهترین روکش ها را برای کابینت های خود انتخاب کنید تا در دراز مدت در وضعیت خوبی و مد روز باقی بمانند. روکش های MDF ممکن است مورد علاقه قدیمی ها باشد، اما نمی‌توان انکار کرد که پوشش هایگلاس از نظر بصری جذاب‌تر از MDFها است.