ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

آشپزخانه متفاوت با کابینت‌هایی به سبک ساده

سبک‌های مختلف کابینت را در عکس‌های زیادی دیده‌اید و مجموعه‌ای از کابینت‌های چوبی براق و قدیمی با قوس‌های پرزرق و برق، درب‌های لووردار، حتی برخی با شیشه‌های رنگی داخلی خواهید دید اما ما به کابینت آشپزخانه مقاوم اعتقاد داریم چیزی که همیشه ماندگار خواهد بود و تضمین می‌کند که نمی‌خواهید هر چند سال یک بار آن را عوض کنید. پیشنهاد ما تمیزی و سادگی، بدون چوب حکاکی شده یا قالب گیری فانتزی است.

برای اینکه انتخاب را کمی آسان‌تر کنیم، گزینه‌ها را محدود کرده‌ایم. تا جایی که مورد پسند شما واقع شود، این‌ها تنها شش سبک کابینت هستند که باید بدانید: جلو شیشه‌ای، سبک شیکر، تخته مهره، جلو تخت، تخته سه لا و چوب طبیعی. در ادامه هر کدام را با عکس توضیح خواهیم داد تا با آن‌ها آشنا شوید.

1. کابینت به سبک شیکر

در حالی که بسیاری از سبک‌های سنتی از بین رفته‌اند، کابینت‌های سبک شیکر تنها به لطف ظاهر مینیمالیست اما همچنان متمایزشان محبوبیت پیدا کرده‌اند. هر درب به سبک شیکر دارای پنج بخش است: قطعات عمودی در طرفین به نام پایه، قطعات افقی در بالا و پایین به نام ریل، و یک پانل فرورفته در وسط. سبک‌های کابینت‌های سنتی اغلب دارای پانل‌های مرکزی برجسته هستند. این نوع آشپزخانه یک ظاهر کلاسیک و ساده دارد که هرگز از مد نمی‌افتد.

کابینت شیکر2. کابینت‌های شیشه‌ای

ممکن است شما انتخاب نکنید که در هر کابینت آشپزخانه (مخصوصا کابینت‌های زیر پیشخوان) جلوه‌ای شیشه‌ای داشته باشد، اما این اشکالی ندارد که مثلاً با یک سبک مسطح ترکیب و هماهنگ شود. مانند یک پنجره یا یک درب کابینت که می‌تواند از یک یا چند شیشه تشکیل شود.

  • جنبه مثبت

  1. کابینت‌های جلو شیشه‌ای همیشه کمی خاص‌تر به نظر می‌رسند. آن‌ها انعکاس زیبایی دارند که در آشپزخانه تاریک‌تر به شما کمک می‌کند و البته برای نمایش ظرف‌هایی که به آن‌ها افتخار می‌کنید عالی هستند.
  2. از آنجایی که آشپزخانه‌ها معمولا مکان‌هایی برای اجماع گرد و غباری و چرب هستند، کابینت‌های شیشه‌ای سرامیکی و ظروف شیشه‌ای را نشان می‌دهند، امااز  آن‌ها را بیشتر از قفسه‌های باز بدون درب محافظت می‌کنند.
  3. اضافه کردن چراغ‌های نصب شده در کابینت‌های جلو شیشه‌ای به روشن‌تر شدن آشپزخانه شما کمک می‌کند و همچنین آنچه را که نمایش داده می‌شود برجسته می‌کند.
  • جنبه منفی

  1. از آنجایی که هر چیزی که داخل آن است در نمای باز مشخص است، باید قفسه‌های خود را همیشه مرتب و منظم نگه دارید. این دلیل خوبی است که فقط روی برخی از کابینت‌های خود شیشه داشته باشید و بهترین چیزهای خود را در آن قرار دهید. یا، برای کمی شفافیت، شیشه مات را انتخاب کنید.
  2. مطمئن شوید که شیشه از کیفیت بالایی برخوردار است و به خاطر ایمنی نیاز است تا بادوام باشد.
  3. تمیز کردن شیشه و چوب یک فرآیند دو مرحله ای است. خاک و گرد و غبار می‌تواند در امتداد قاب‌ها جمع شود. شیشه به راحتی تمیز می‌شود اما به شیشه پاک کن نیاز دارید.

3. کابینت‌های تخته‌ای

این کابینت‌ها گاهی اوقات دارای زبانه و شیار نیز هستند؛ برای راهنمای نهایی پوشش چوبی به شرکت پورعلی مراجعه کنید نوع ساختار را توصیف می‌کند که در آن لت‌های عمودی در یکدیگر نصب می‌شوند. پارکر می‌گوید: قطعاً برای کسی که سعی می‌کند ظاهری مینیمال و براق داشته باشد، نیست، زیرا جزئیات و بافت دارد.

کابینت‌های تخته‌ای نوعی ساختار را توصیف می‌کند که در آن لت‌های عمودی در یکدیگر نصب می‌شوند. این نوع کابینت که در زیر مشاهده می‌کنید قطعاً برای کسی که سعی می‌کند آشپزخانه‌اش ظاهری مینیمال و براق داشته باشد، جزئیات و بافت بسیار زیبایی دارد.

  • کابینت تخته‌اینکته مثبت

  1. بسته به نوع پرداخت، کابینت‌های تخته‌ای می‌تواند ظاهری آرام و به سبک کلبه‌ای با رنگ‌های اسکاندیناویایی به شما بدهند و عنصر گرما را به آشپزخانه شما اضافه کنند.
  2. کابینت‌های تخته‌ای در عرض‌های مختلف موجود است. یکی دیگر از تغییرات رایج، پانل تخته مهره‌ای است که در یک قاب سبک و ریلی تنظیم شده است.
  3. کابینت‌های تخته‌ای امروزی اغلب یک قطعه جامد از تخته فیبر با چگالی متوسط یا MDF است که شبیه به قطعات چوبی است که در کنار هم قرار گرفته‌اند.
  • نکته منفی

  1. کابینت‌های تخته‌ای نیاز به تمیز کردن دقیق دارد، زیرا شیارها می توانند خاک و چربی را جمع کنند.
  2. قیمت کابینت‌های تخته‌ای بسته به نوع چوب و ساختار استفاده شده متفاوت است.

کابینت‌های درب چوبی

کابینت‌های درب چوبی که درب‌ تخته‌ای نیز نامیده می‌شوند، هیچ پانل یا قاب دیگری ندارند. این یک ظاهر ساده و مینیمالیستی است که در هر آشپزخانه مدرن یا امروزی به خوبی به کار می‌رود. کابینت‌های درب چوبی معمولاً از یک تکه تخته سه لا یا ام دی اف ساخته می‌شوند که یا رنگ شده یا با روکش چوبی پوشانده می‌شود.

کابینت جلو تختمدل کابینت‌های سنتی

کابینت‌های سنتی معمولاً جزئیات بیشتری را نشان می‌دهند، گاهی اوقات به شکل درب‌هایی با پانل برجسته یا طرح‌های چوبی هستند. رنگ‌های این کابینت‌ها از سفید و کرم تمیز گرفته تا قرمز، برنزه و طیف وسیعی از رنگ‌های چوبی را شامل می‌شود. درب‌های فرورفته داخلی، جایی که چهارچوب اطراف درب‌ها را می‌بینید و درب‌ها همسطح چارچوب قرار می‌گیرند، در سبک‌های کابینت سنتی نیز بسیار محبوب هستند.

کابینت سنتیمدل امروزی

کابینت‌های امروزی عموما دارای سطوح صاف، تزئینات کم و ساده هستند که به خانه شما ظاهری تمیز و جذاب می‌بخشد. این سبک کابینت یک انتخاب عالی برای آشپزخانه‌های کوچک است. عدم قالب گیری به این معنی است که کابینت‌ها می‌توانند بلندتر باشند و در مناطقی که فاقد فضای ذخیره سازی افقی هستند، فضای بیشتری را فراهم خواهند کرد. مواد مورد استفاده در کابینت‌های آشپزخانه امروزی معمولاً ساخته دست بشر مانند فلز، بتن، پلاستیک، شیشه یا چوب ساخته شده است.

مدل امروزی