ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

مراحل نصب کابینت آشپزخانه

مراحل نصب کابینت آشپزخانه

شاید دغدغه شما هم نصب کابینت آشپزخانه باشد، سعی کردیم تا در این مقاله مراحل نصب کابینت را توضیح دهیم، با این تکنیک‌های اولیه، می‌توانید یاد بگیرید که چگونه کابینت‌های آشپزخانه را محکم و درست نصب کنید.

نحوه نصب کابینت آشپزخانه

یادگیری نحوه نصب کابینت آشپزخانه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما تکنیک‌ها واقعاً بسیار ساده هستند. در نظر بگیرید که مجموعه‌ای از جعبه‌ها را به ترتیب مناسب به دیوار و به یکدیگر می‌پیچند. اگر اندازه کابینت شما درست است، کار اصلی شما این است که بهترین نقطه برای شروع را پیدا کنید و همه چیز را در یک سطح نگه دارید. در این مقاله به شما نحوه نصب کابینت آشپزخانه و تسلط بر این مراحل کلیدی را نشان خواهیم داد. ما به شما خواهیم گفت که چگونه موقعیت‌های کابینت را درست تعیین کنید تا از اشتباهات جلوگیری شود. سپس چگونگی نحوه نصب کابینت‌های پایه را به شما نشان خواهیم داد تا کاملاً در یک راستا قرار گیرند و آماده استفاده باشند. کل پروژه نحوه نصب کابینت آشپزخانه معمولا کمتر از یک روز طول می‌کشد، البته بسته به اینکه آشپزخانه شما چقدر بزرگ و پیچیده است، نیز دارد.

کابینت آشپزخانه

ابزارهای مورد نیاز نصب کابینت آشپزخانه

برای انجام یک کار درجه یک فقط به چند ابزار اولیه نیاز دارید.

  • پیچ گوشتی 4 در 1
  • تسمه سنباده
  • رنده کناف
  • اره گرد
  • گیره ها
  • مته کانتر سینک
  • مجموعه مته
  • دریل – ترجیحا بی سیم
  • اره منبت کاری یا اره مویی
  • گل میخ یاب
  • متر نواری

مطمئن شوید که کابینت‌‌ها سالم هستند

در حالی که کابینت‌ساز تمام تلاش خود را می کند تا مطمئن شود کابینت‌های شما در شرایط عالی قرار می گیرند، در مواردی ممکن است در حین حمل و نقل آسیب وارد شود. برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند در هنگام نصب، باید سفارش را بلافاصله پس از رسیدن بررسی کنید.

آشپزخانه خود را آماده کنید.

اکنون که کابینت‌های مورد نظر آشپزخانه خود را انتخاب کرده‌اید، وقت انتخاب سبک آن است! انواع مختلفی از درب‌های کابینت وجود دارد که می توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید و همه آن‌ها در رنگ‌ها و متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند. برای ایجاد یک طراحی آشپزخانه که برای یک عمر از آن لذت خواهید برد، ابتدا در انتخاب سبک و رنگ کابینت خود دقت کنید

کابینت آشپزخانه

هیچ کس نمی‌خواهد کابینت‌های او روی دیوارهای آشپزخانه کج باشد، بنابراین مهم است که قبل از چرخاندن مته برقی خود صبر کنید و فضا را اندازه بگیرید. در این بخش، نحوه آماده سازی فضا را برای نصب به گونه‌ای توضیح می‌دهیم که آشپزخانه شما عالی به نظر برسد.

بالاترین نقطه روی زمین را پیدا کنید

کف‌های ناهموار به ویژه در خانه‌های قدیمی رایج است. قبل از علامت گذاری روی دیوارهای خود، باید بالاترین نقطه را روی زمین پیدا کنید. خوشبختانه این کار آسانی است. تنها چیزی که نیاز دارید یک سطح صاف و یک تخته 2×4 به طول 8 است.

سطح خود را روی تخته قرار دهید و آن را به سمت دیوار فشار دهید. قسمت پایین را کمی حرکت دهید تا تخته صاف شود. سپس نقطه روی دیوار را علامت بزنید و یک خط تراز در امتداد دیوار بکشید که کابینت‌های پایه شما را نگه می‌دارد. برای پیدا کردن نقطه‌ای با کمترین فاصله بین خط مداد و کف‌های تمام شده خود از یک متر استفاده کنید. این نقطه بالاترین نقطه طبقه را نشان می‌دهد. از این به عنوان مرجع برای تمام اندازه گیری‌های دیگر خود استفاده کنید.

بالای کابینت‌های پایه خود را علامت بزنید

اکنون که بالاترین نقطه طبقه را می شناسید، می توانید اندازه گیری کنید که قسمت بالای کابینت های پایه خود کجا باید باشد. کابینت‌های پایه معمولاً 34-1/2 اینچ بدون درب قد دارند. 34-1/2 اینچ را از بالاترین طبقه به سمت دیوار اندازه بگیرید و نقطه را با مداد خود علامت بزنید. سپس یک خط تراز بکشید. می توانید کابینت‌های پایه را در این مرحله قرار دهید تا علائم اضافی برای طول هر جعبه کابینت روی دیوارهای خود اضافه کنید. فراموش نکنید که فضاهای لوازم خود را مشخص کنید.

پایین کابینت‌های دیواری خود را علامت بزنید

پس از نصب، می‌خواهید کابینت‌های بالایی‌تان 18 اینچ بالای صفحه‌تان آویزان شوند تا فضایی با ارتفاع استاندارد باقی بماند. میزهای آشپزخانه معمولاً بین 1-1/4 اینچ و 1-1/2 اینچ ارتفاع دارند. در نقطه سمت راست، یک خط تراز 54 اینچ بالاتر از بالاترین نقطه طبقه خود بکشید. این خط را تا زمانی که کابینت بالایی شما در امتداد دیوار قرار دارد گسترش دهید.

مقاله پیشنهادی جدیدترین و لاکچری ترین مدل های کابینت آشپزخانه

گل میخ‌ها را پیدا کرده و علامت گذاری کنید

از یک گل میخ یاب برای قرار دادن گل میخ ها در دیوارهای خود استفاده کنید. مهم است که کابینت‌های خود را به گل میخ‌ها بچسبانید تا مطمئن شوید. هنگامی که گل میخ را پیدا کردید، با سطح خود یک خط به سمت پایین دیوار بکشید تا مکان را به وضوح مشخص کنید. اگر مجبور به نصب کابینت ها روی دیوار خشک هستید، برای نصب ایمن از پیچ و مهره استفاده کنید. در خانه‌ای با دیوارهای بتنی، می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید و در عوض سوراخ‌های 1/4 اینچی را برای لنگر دیواری شماره 10 که پیچ‌ها و کابینت‌های شما را نگه می‌دارد، از قبل دریل کنید.

کابینت‌های خود را آماده کنید

این مرحله، بسته به نوع کابینتی که انتخاب کرده‌اید متفاوت خواهد بود. اگر کابینت‌های آماده مونتاژ (RTA) را سفارش داده‌اید، بهتر است قبل از شروع نصب، همه کابینت‌ها را مونتاژ کنید. به این ترتیب شما این فرصت را خواهید داشت که کابینت های آشپزخانه خود را خشک کنید و اطمینان حاصل کنید که سفارش شما در حین حمل و نقل آسیب ندیده است. برای کار راحت‌تر، منتظر بمانید تا درب‌ها و کشوهای کابینت را نصب کنید.

کابینت آشپزخانهاگر کابینت‌های مونتاژی سفارش داده‌اید، توصیه می‌کنیم قبل از نصب کابینت‌ها، درها و کشوها را جدا نکنید. می‌توانید از نوار چسب و نشانگر برای برچسب زدن آن‌ها استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که پس از نصب کامل آشپزخانه شما، درها و کشوها را دوباره وصل نکنید.

کابینت‌های بالایی را آویزان کنید

اولین ردیف از کابینت‌های آشپزخانه که می‌خواهید نصب کنید، کابینت های دیواری یا کابینت‌های بالایی هستند. در حالی که این کار ممکن است کمی دشوارتر باشد زیرا شامل بلند کردن کابینت‌ها بالای سرتان می‌شود، بعداً از اینکه مجبور نیستید روی کابینت‌های پایه از قبل نصب شده خود خم شوید، راضی خواهید بود.

  1. کابینت آشپزخانهبرای نصب کابینت های رویی یا دیواری، از یک تخته نگهدارنده استفاده کنید که می‌توانید آن را به گل میخ‌های مشخص شده بچسبانید تا وزن کابینت بالایی آشپزخانه خود را به طور موقت ثابت کنید.
  2. یک تخته را به گل میخ‌هایی که روی دیوارها علامت گذاری کرده‌اید بزنید تا بالای تخته با خط تراز کابینت‌های بالایی شما هماهنگ باشد.
  3. در قسمت بالا، وسط و پایین کابینت پشتی سوراخ کنید. اگر پریزهای برقی دارید که توسط کابینت‌ها پوشانده می‌شود، آن‌ها را اندازه بگیرید و یک بریدگی در قسمت پشتی کابینت به شکل و اندازه پریز ایجاد کنید.
  4. با کابینت گوشه شروع کنید. این راهنمای شما برای باقی مانده نصب کابینت آشپزخانه خواهد بود.
  5. کابینت را روی تخته قرار دهید و آن را با پیچ‌های 3 اینچی در جای خود محکم کنید. آنقدر پیچ کنید که کابینت‌ها را نگه دارد اما صبر کنید تا همه کابینت‌ها در جای خود قرار نگرفتند پیچ آن‌ها را سفت نکنید..
  6. از سطح خود برای اطمینان از نصب صحیح کابینت استفاده کنید و از یک تکه چوب نازک در پشت استفاده کنید تا شاقول کابینت را به دیوار بچسبانید، در صورتی که یکنواخت نباشد آن را جا به جا کنید.
  7. کابینت بعدی را با تراز کردن آن با کابینت اول و محکم کردن وجه‌ها (جلوهای کابینت) با گیره ادامه دهید. مطمئن شوید که سطوح یکدست هستند، سپس کابینت را مانند قبل در جای خود سوراخ کنید.
  8. کابینت دوم را به کابینت اول پیچ کنید و آن‌ها را به یکدیگر محکم کنید. اگر در حال نصب کابینت‌های قاب‌دار هستید، باید آن‌ها را با پیچ‌های 2-1/2 اینچی توسط به هم بچسبانید. برای کابینت‌های بدون فریم، به پیچ‌های 1 اینچی یا 1-1/4 اینچی نیاز دارید. مراقب باشید، هنگام اتصال جعبه‌های کابینت به یکدیگر آسیبی وارد نکنید.

پس از نصب تمام کابینت‌های بالایی، تمام پیچ‌ها را محکم کرده و تخته‌ای را که برای تراز کردن استفاده کرده اید باز کنید.

نکته: می‌توانید دو یا چند کابینت بالایی را قبل از نصب روی دیوار به هم بچسبانید، اما به خاطر داشته باشید که هرگز نباید بیشتر از کابینت‌هایی که می‌توانید با خیال راحت بلند کنید و نصب کنید، از قبل وصل کنید.

کابینت‌های پایه را نصب کنید

پس از نصب کابینت‌های دیواری، می‌توانید به سراغ کابینت‌های پایه بروید. باز هم توصیه می‌کنیم برای سهولت در نصب از کابینت‌های گوشه شروع کنید. مراحل مثل قبل خواهد بود:

  1. کابینت آشپزخانهدر قسمت بالا، وسط و پایین کابینت پشتی سوراخ کنید.
  2. کابینت را با پیچ‌های 3 اینچی در جای خود نصب کنید و کابینت را در گل میخ محکم کنید. هنوز پیچ‌ها را تا انتها سفت نکنید.
  3. از یک تخته استفاده کنید تا مطمئن شوید که کابینت به درستی نصب شده است و اگر جعبه کابینت به دیوار متصل نیست، پشت یا زیر آن خواهد ‌چرخید.
  4. کابینت بعدی را تراز کرده و با گیره روی کابینت گوشه نصب شده محکم کنید.
  5. کابینت تراز شده را به گل میخ پیچ کنید، از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس دو کابینت را با پیچ وصل کنید (2-1/2 اینچ برای کابینت های قاب دار و پیچ های 1 اینچ یا 1/14 اینچ برای کابینت های بدون فریم).
  6. این گردش کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام کابینت‌های پایه در جای خود پیچ ​​شوند.

نکته: هنگامی که همه کابینت‌ها نصب شدند، پیچ‌های عقب را محکم کنید و برای آخرین بار بررسی کنید که آیا همه کابینت‌ها تراز هستند یا خیر.

فیلر را اضافه کنید

برای پنهان کردن شکاف‌های کوچک بین کابینت و دیوار، می‌توانید نوارهای پرکننده کابینت را نصب کنید . دستورالعمل گام به گام زیر را برای پایانی تمیز دنبال کنید:

  • عرض شکافی را که می‌خواهید در بالا و پایین کابینت پنهان کنید اندازه بگیرید.
  • نوار پرکننده را با اره میتر به ارتفاع کابینت خود ببرید.
  • از یک اره رومیزی برای برش نوار به عرض کمی بیشتر از پهن‌ترین نقطه شکاف استفاده کنید.
  • نوار را به طور خشک به دیوار یا  به کابینت بچسبانید. سپس با استفاده از ابزار و مداد خط دیوار را روی نوار پرکننده قرار دهید.
  • نوار را از روی دیوار بردارید و آن را با سنباده تسمه‌ای بزنید تا کاملاً روی شکاف قرار گیرد.
  • نوار را دوباره در جای خود محکم پیچ ​​کنید.

اگر می‌خواهید قالب‌سازی یا تاج‌سازی را روی کابینت‌های خود نصب کنید، اکنون وقت آن است!

نصب درب، کشوها و سخت افزار

در حالی که تمام کابینت‌هایتان در جای خود قرار دارند و محکم روی دیوارها محکم شده‌اند، وقت آن است که درها و کشوها را بچسبانید. اگر کابینت‌های مونتاژ شده را سفارش داده‌اید، نوار ها و چسب‌ها را باز کنید. کابینت های شما قبلاً برچسب گذاری شده‌اند، بنابراین به راحتی می‌توان کشوها و درها را به کابینت های صحیح وصل کرد.

هنگامی که درها و کشوها در جای خود قرار گرفتند، بررسی کنید که آیا همه چیز تراز شده است و آخرین تنظیمات لازم را انجام دهید.