ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

تغییر رنگ کابینت‌ هایگلاس

آشپزخانه مکانی است که در آن آب جاری می‌شود، چربی پاشیده می‌شود و آب میوه می‌ریزد و هر کدام از اینها می‌تواند باعث تغییر رنگ کابینت‌های شما شود.

از آنجایی که معمولا هوای آشپزخانه مرطوب است، بیشترین آسیب را وارد می‌کند و می‌تواند پوشش کابینت آشپزخانه شما را کدر کند و رشد کپک‌ها را تقویت کند. این آسیب‌ها معمولا دائمی نیستند. می‌توانید از محصولاتی برای بازیابی سطح استفاده کنید.

محو شدن رنگ کابینت‌ها برای چیست؟

کدر شدن وضعیتی است که بیشتر از پلی اورتان با روکش‌های لاک مرتبط است و می‌تواند در هر قسمتی از کابینت که در معرض رطوبت باشد رخ دهد و رنگ آن را به شیری یا خاکستری تبدیل کند و در موارد شدید ممکن است دانه‌های چوب را کاملاً پنهان کند. روی آن‌ها را لاک بزنید، اگر چه سطح سختی دارند، اما همچنان آب می‌تواند از آن عبور کند و تأثیر آن تا حدودی مانند ریختن روغن در آب است. مواد با هم مخلوط نمی‌شوند و آب نمی‌تواند فرار کند و تبخیر شود، بنابراین تا زمانی که راه حلی در مورد آن انجام ندهید این شرایط ادامه می‌یابد.

تغییر رنگ کابینت به رنگ تیره برای چیست؟

کپک نیز در اثر رطوبت ایجاد می‌شوند، اما به جای کدر شدن سطح، آن را تیره کرده و لکه‌ها و رگه‌های سیاه‌رنگ ناخوشایندی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که آن‌ها همچنین در اثر رطوبت ایجاد می‌شوند، ممکن است با کدر شدن رنگ کابینت ترکیب شوند و کابینتی که در معرض تراکم یا رطوبت بیش از حد قرار دارد ممکن است یک سطح سیاه شده و کپک زده را در بالای سطح سفید و کدر نشان دهد. اگر رطوبت به اندازه کافی زیاد باشد، ممکن است به داخل چوب نفوذ کند و آن را سیاه کند. این دیگر سطح کابینت نخواهد بود و اصلاح آن بسیار سخت‌تر است. راه حل این است که سطح را صاف کنید، چوب را سفید کنید، لکه‌بر بزنید و دوباره رنگ کنید.

پیشگیری: هنگام آشپزی، از فن اگزوز یا هود خود برای جذب ذرات استفاده کنید. برای از بین بردن این لکه ها، کابینت های خود را با مخلوطی از 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 فنجان سرکه و 2 فنجان آب گرم تمیز کنید.

کابینت‌ هایگلاس

کابینت‌ هایگلاس

آسیب نور به کابینت ها

نور خورشید هم می‌تواند چوب را تیره و هم روشن کند. اگر به مدت کافی به طور مستقیم بر روی سطح بدرخشد، می‌تواند باعث ترک خوردن و کنده شدن چوب کابینت شود. وقتی به چوب نفوذ می‌کند آن را روشن کرده و در نهایت باعث خاکستری شدن آن می‌شود. از طرف دیگر، حتی اگر پوشش دست نخورده باقی بماند، نور می‌تواند چوب زیر آن را تیره کند. یک کابینت در کنار پنجره‌ای که اجازه می‌دهد خورشید فقط به بخشی از آن بتابد، بنابراین، ممکن است دو رنگ مجزا داشته باشد که با یک خط از هم جدا شده‌اند، یا حتی ممکن است طرح کلی پنجره روی درب کابینت قابل مشاهده باشد. برای اصلاح آسیب‌های ناشی از نور، معمولاً باید کابینت‌ها را هر روز تمیز کنید.

پیشگیری: از پرده‌ها، فیلم پنجره یا سایر موانع برای محافظت از کابینت‌های خود در برابر نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

اصلاح آسیب‌های کپک زده

برای جلوگیری از آسیب دیدن کابینت‌های خود، باید آن‌ها را به طور منظم با محلول شوینده ملایم و با استفاده از یک قاشق چای خوری مایع ظرفشویی در یک گالن آب گرم بشویید. اگر قبلاً کپک ایجاد شده است، با یک سیسی سفید کننده خانگی می‌توانید کابینت خود را تمیز کنید، اما آن را فقط در مناطق آسیب دیده و کپک زده استفاده کنید. اجازه دادن به ماندگاری لکه‌های سس مایونز یا روغن زیتون باعث به وجود آمدن لکه‌های شیری می‌شود. روغن در قسمت‌های مختلف کابینت نفوذ می‌کند و جایگزین آب می‌شود و باعث شیری شدن رنگ کابینت می‌شود. شما همچنین می‌توانید با اسپری رقیق کننده لاک با اتفاده از بطری اسپری از شر رنگ زرد در روکش خلاص شوید. تینر سطح را دوباره سفید می‌کند و اجازه می‌دهد تا آب باقی مانده خارج شود.

از زرد شدن کابینت های سفید آشپزخانه جلوگیری کنید

کابینت‌های سفید آشپزخانه این روزها همه جا هستند. همه آن‌ها را می‌خواهند، آن‌ها زیبا به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند آشپزخانه جادار به نظر برسد. تمیز و روشن نگه داشتن کابینت‌های سفید امکان پذیر است، اما کمی کار و برنامه‌ریزی می‌طلبد.

کابینت‌های هایگلاس آشپزخانه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، زیرا کیفیت مناسب‌تری نسبت به کابینت‌‎های رنگ شده دیگر دارند. متأسفانه، اگر از کابینت‌های هایگلاس نگهداری نشود، زرد و محو می شوند.

قبل از خرید کابینت، کابینت ساز و سازنده را بررسی کنید. نظرات مشتریان آن‌ها را به صورت آنلاین بخوانید. مهمتر از همه، گارانتی را بخوانید و مطمئن شوید که آن را درک کرده‌اید.

اگر کابینت‌های شما زرد یا محو شده است، سعی کنید رنگ آن را از بین ببرید. اگر نمی‌توانید، بهترین گزینه شما این است که کابینت‌های خود را تعویض کنید، بازسازی کنید، یا دوباره رنگ کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی باعث تغییر رنگ کابینت های شما شده است، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. اگر تخصص ندارید شما می‌توانید با تلاش برای تعمیر آن‌ها آسیب بیشتری وارد کنید.