ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

دکوراسیون آشپزخانه کوچک و باریک

آشپزخانه به هر شکل و اندازه‌ای که باشد، قلب خانه است، بنابراین ایجاد فضایی مناسب که دوست دارید در آن وقت خود را بگذرانید ضروری است. ایده‌های آشپزخانه کوچک که در ادامه مقاله برای شما جمع آوری کرده‌ایم برای استفاده حداکثری از کوچک‌ترین آشپزخانه ایده‌آل هستند.

با به حداکثر رساندن هر متر اضافی، سازماندهی مجدد مناطقی که آنطور که باید به کار نمی‌آیند و افزودن راه حل‌های اضافی در صورت لزوم، می‌توانید با یک ایده آشپزخانه کوچک را به چیزی تبدیل کنید که هر کاری را که می‌خواهید و نیاز دارید را در آن انجام دهید.

ایده‌های آشپزخانه کوچک

هنگام برنامه ریزی چیدمان آشپزخانه کوچک خود، ضروری است که به زیبایی کلی نیز فکر کنید. برخی از دکورها به آشپزخانه‌های کوچک‌تر می‌آیند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند فضای شما را محصور کنند. برخی از چیدمان‌ها وجود دارند که به سادگی در فضای کوچک مانند آشپزخانه‌های جزیره‌ای مانند کار نمی‌کنند، زیرا فضای کافی وجود ندارد.

چوب یا سنگ طبیعی با رنگ روشن را انتخاب کنید تا آشپزخانه روشن و مطبوع باشد. بافت‌های طبیعی مانند چوبی و حصیری می‌توانند در آشپزخانه‌های کوچک نیز به خوبی ست شوند.

1. از پارتیشن‌ها برای جداسازی بخش‌ها استفاده کنید

در یک آشپزخانه، به‌ویژه با آشپزخانه‌های کوچک می‌توان احساس کرد که منطقه‌بندی مناسب فضا غیرممکن است. یکپارچه‌سازی با پارتیشن به این معنی است که می‌توانید عملکردها را بیشتر از هم جدا کنید و قسمت‌های آماده‌سازی مشخصی را در اتاق ارائه دهید.

مانند تصویر زیر یک پارتیشن نیمه شیشه ای را انتخاب کنید تا فضای اتاق باز باشد و نور از آن عبور کند. یک بخش را شبیه به یک آشپزخانه آماده سازی کنید و وسایل و ظروف بزرگتر خود را از دید مخاطبان پنهان نگه دارید.

پارتیشن

2. از کابینت دیواری استفاده کنید

کابینت دیواری بدون شک یکی از مهم‌ترین ملاحظات در هر آشپزخانه‌ است. کابینت دیواری برای کسانی که فضای کوچک‌تری دارند و هر آشپزخانه‌ دیگری تاثیرگذار و ایده‌آل است. سادگی یک چیدمان کابینت دیواری این است که می‌توانید کارایی آشپزخانه را به حداکثر برسانید. شما باید به صورت عمودی به آشپزخانه نگاه کنید و با استفاده از ارتفاع دیوارهای خود تا حد امکان فضای ذخیره سازی بیشتری ایجاد کنید.

هنگامی که برنامه‌ریزی کردید که این کابینت‌ها کجا قرار خواهد گرفت، به نور هم فکر کنید. در آشپزخانه‌های کوچک‌تر، کابینت‌های دیواری نزدیک به پنجره نور را مسدود می‌کنند و فضا را کوچک‌تر و تنگ‌تر نشان می‌دهند. می‌توانید مانند تصویر زیر این مشکل را با گنجاندن مقداری قفسه باز و قفسه بندی شیشه‌ای حل کنید. استفاده از آن در نیمه بالایی دیوار به بلندتر نشان دادن سقف نیز کمک می‌کند.

قفسه بندی

3. استفاده از کفپوش‌های متفاوت

برخلاف تصور رایج، آشپزخانه‌های کوچک را می‌توان به‌عنوان غذاخوری کوچک استفاده کرد. با منطقه بندی هوشمندانه فضا را مانند دو اتاق مجزا بدون محدود کردن فضا جدا کنید. میتوانید مانند تصویر زیر دو سبک کف‌پوش متمایز را انتخاب کنید و از آن‌ برای فریب دادن چشم مخاطب و به وجود دو فضا استفاده کنید. بهترین گزینه کف‌پوش برای آشپزخانه کف‌پوش طرحدار است زیرا انرژی بیشتری دارد و به پنهان کردن آشغال‌ها و کثیفی‌های ریز کمک می‌کند. در همین حال، سبک‌های خنثی‌تر آرام‌تر برای یک منطقه غذاخوری آرام به زیبایی قرار می‌گیرد.

کفپوش

4. هر قسمت را با نیم ‌پارتیشن جدا کنید

ایجاد ایده‌ای جدید، آشپزخانه‌های کوچک می‌توانند از سبک‌های چیدمان جدید بهره‌مند شوند. کاری که شما در اصل انجام می‌دهید این است که اتاق را با پارتیشن‌های کامل که در صورت نیاز باز یا عقب کشیده می شوند، یا نیم پارتیشن‌ها برای ایجاد حس مناطق مجزا، منطقه بندی کنید. این به شما این امکان را می دهد که مناطق آشپزی، ناهارخوری و نشیمن را متمایز کنید و در عین حال احساس بزرگی به فضا دهید.

5. یک بار صبحانه در آشپزخانه قرار دهید

در آشپزخانه خود با ایجاد یک فضای بار صبحانه، آن را بزرگ جلوه دهید. اگرچه ممکن است به نظر چالش برانگیز به نظر برسد اما اگر به کابینت زیادی نیاز ندارید، گزینه بسیار خوبی هستند. با این حال، بارهای صبحانه می‌توانند هم به عنوان یک فضای آماده‌سازی و هم به عنوان فضای ناهار‌خوری عمل کنند و رویکردی چند منظوره در طراحی آشپزخانه کوچک و باریکی شما ایجاد کنند.

6. در انتخاب کفپوش دقت کنید

آشپزخانه کوچک‌تر نیاز به تفکر و بررسی دقیق‌تر دارد تا توهم فضایی بزرگ‌تر را ایجاد کند. کاشی کوچکتر باعث ایجاد درزهای زیادی می‌شود که می‌تواند فضا را محصور کند و چشم را از کاشی کم کند. ما اغلب کاشی‌هایی با ابعاد 900×600 را پیشنهاد می‌کنیم، زیرا اندازه‌ای همه‌کاره است که هم در مناطق کوچک‌تر و هم در مناطق بزرگ‌تر به خوبی کار می‌کند.

در عوض، سرامیک با طرح‌های چوبی در فضاهای تنگ‌تر به‌دلیل فرمت بلند و باریک‌شان محبوب هستند. مانند تصویر زیر اگر یک رنگ مکمل را انتخاب کنید، دوغاب کمتر به چشم می‌آید که دوباره به باز کردن فضا کمک می‌کند.

بار صبحانه

7. با استفاده از درب کشویی فضا را بزرگ جلوه دهید

در یک آشپزخانه کوچک که فضا کم است، ممکن است وسوسه شوید که در را بردارید تا از احساس کلاستروفوبیا جلوگیری کنید اما درب آشپزخانه ابزار مفیدی است که می‌تواند از پخش کردن بوی آشپزی در بقیه خانه جلوگیری کند.

در این ایده که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، صاحب خانه از درب کشویی استفاده کرده است که فضای کمی را اشغال می‌کند اما جدایی از آشپزخانه را فراهم می‌کند. حتی زمانی که بسته می‌شود، طراحی شیشه به عنوان یک مانع جامد در فضا عمل نمی‌کند.

درب کشویی

8. ابعاد را به دقت در نظر بگیرد

آشپزخانه‌ها باید به همان اندازه که زیبا هستند، کاربردی باشند. اگر یک آشپزخانه استاندارد را با عرض 6 فوت و طول 12 فوت در نظر بگیرید، پیشخوان های جزیره ای و شبه جزیره‌ای به ندرت گزینه‌ای در این نوع فضا هستند. اهمیت فضای پیاده رو باید به عنوان نکته‌ای کلیدی در نظر بگیرید.

هنگام طراحی چیدمان، همیشه یک متر از فضای پیاده رو را در یک یا دو طرف میز جزیره یا پیشخوان شبه جزیره خود بگذارید. این کار عملکردی جذاب و زیبایی را ارائه میدهد که باید در نظر داشته باشید.

9. با استفاده از مبلمان تاشو فضای بیشتری ایجاد کنید

مبلمان تاشو را انتخاب کنید تا فضای باز بیشتری را در برداشته باشید. این آشپزخانه مدرن شامل یک میز قابل افزایش است که جزیره‌ای را فراهم می‌کند. سپس، در صورت نیاز، آن را گسترش می‌دهد تا یک میز ناهار خوری بزرگ برای زمان صرف غذا تشکیل دهد.

این میز حتی می‌تواند یک فضای کار در خانه فراهم کند. با توجه به ماهیت مبلمان تاشو، فضا به هیچ وجه به دلیل نیاز به میز به خطر نمی‌افتد. این یک راه بسیار کارآمد برای کارکرد فضا با پتانسیل کامل از آن است.

10. از گوشه‌ها استفاده بهینه کنید

یک آشپزخانه کوچک باید حتی ابتدایی‌ترین مواد غذایی را تهیه و سرو کند و جای زیادی برای گذاشتن ادویه‌جات داشته باشد. استفاده از آخرین ذره فضای موجود با طراحی هوشمند بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که واحدها تا حد امکان از نظر فیزیکی بلند هستند تا از فضای بیشتری استفاده کنید. استفاده حداکثری از گوشه‌های جادویی و سایر مکانیسم‌های هوشمندانه نیز با استفاده از هر میلی متر از فضا، مانند نصب قفسه شیشه‌ای زیر کمدها نیز به استفاده بهینه از آشپزخانه کوچک کمک می‌کند.

آویزان کردن لیوان زیر کمدها یک ایده هوشمندانه برای استفاده بهینه از آشپزخانه است. نه تنها از فضایی استفاده می‌کند که در غیر این صورت اضافی است، بلکه مهم‌تر از آن فضای داخل کابینت‌ها را آزاد می‌کند.

11. به جزئیات توجه کنید

اگر در حال طراحی آشپزخانه جدیدی هستید تا فضای کوچک خود را قابل استفاده‌تر کنید، از جزئیات ریز غافل نشوید. جزئیات کوچک، مانند استفاده از رنگ‌ها، در طراحی یک آشپزخانه کوچک کلیدی است. رنگ‌های چوبی و رنگ‌های سبک‌تر به خوبی برای گسترش فضای آشپزخانه شما بهینه کار می‌کند.

با این حال، رنگ‌های سفید و کرم در حال حاضر کمتر محبوب هستند، بنابراین یک انتخاب عالی، طرح خاکستری دودی، با استفاده از چوب بلوط دودی همراه با رنگ خاکستری مات خواهد بود. این رنگ‌ها را با میزهای بسیار روشن ست کنید تا آشپزخانه شما بزرگ و مطبوع به نظر برسد.